Середа, 05.08.2020, 14:52
Вітаю Вас Гость | RSS
                                                                               
Форма входу
Опитування
Чим зацікавив Вас сайт?
Всего ответов: 226
Погода
Погода в Україні
Здраствуй, школо!
Слова та музика Наталії Май.

Методичне об'єднання вчителів початкових класів

                                              
Мартинюк Олена Станіславівна           Котунець Світлана Василівна
вчитель  початкових класів                вчитель початкових класів

 Нова ситуація в суспільстві висуває принципово нові вимоги до вчителя, оскільки лише його творча особистість здатна до оновлення сучасної школи. Тому робота МО вчителів початкових класів школи має бути спрямована на вирішення таких головних завдань:

1. Забезпечити теоретичну підготовку педагогів з даної теми, домогтися того, щоб кожен з них розумів суть розвитку творчого потенціалу особистості, знав, як вона висвітлюється в сучасній педагогічній літературі. Дані питання доцільно вивчити через мережу семінарів творчої групи вчителів та проблемної групи, провести серію педагогічних читань, організувати самоосвітню діяльність педагогів.

 2. Підготувати членів шкільного МО до застосування у своїй роботі результатів вивчення науково-методичної літератури з окресленої проблеми, озброїти їх новими вміннями та навичками. Виконанню цього завдання сприятиме пропагування педагогічного досвіду творчих вчителів школи, зокрема шляхом проведення відкритих уроків, практичних занять, тренінгів відповідно до змісту роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів.

  На засіданнях МО обговорюються такі питання:

· Особистісно орієнтоване навчання. Концептуальні положення.

· Реалізація особистісного підходу під час проведення психолого-педагогічного консиліуму.

· Методи стимулювання учнів з метою попередження відставання у навчанні.

· Розвиток креативності педагога в освітньому процесі.

· Адаптація першокласників до шкільного життя.

· Нестандартні форми роботи педагога.

· Психодіагностика забезпечення навчально-виховного процесу.

· Складові педагогічної майстерності вчителя.

· Використаня пізнавальних завдань на уроках.

· Критерії та методика оцінювання професійної діяльності педагога.

· Групові та парні форми роботи на уроках.

· Специфіка викладання і рівень знань учнів з окремих предметів.

· Підготовка та проведення предметних олімпіад.

· Аналіз роботи з обдарованими дітьми і заходи щодо її вдосконалення.

· Наставництво як ефективна форма передачі перспективного педагогічного досвіду.

· Ознайомлення з новими програмами і підручниками для початкової школи, з’ясування їхніх особливостей і вимог; вивчення нових складних програмових тем з використанням додаткового наукового матеріалу.

· Поглиблене вивчення методик викладання навчальних предметів у початковій школі.

· Дидактичні особливості навчальних предметів варіативної складової навчального плану початкової школи.

· Якість роботи вчителя початкових класів зі шкільною документацією (класний журнал, календарно-тематичне планування, виконання плану самоосвітньої роботи та плану роботи класного керівника початкових класів), учнівськими щоденниками та зошитами.

  Важлива роль у роботі МО належить питанню підвищення педагогічної майстерності молодих учителів. Ця робота ведеться у трьох напрямках:

- навчальна робота;

- методична робота;

- робота класного керівника.

  Під час стажування молодий учитель має набути необхідних практичних навичок, вивчити перспективний педагогічний досвід, удосконалити методику роботи.

  У процесі навчальної діяльності вчитель-стажист вивчає принципи планування навчально-виховної роботи, розробляє поурочні плани за фахом, узгоджуючи їх зі своїм наставником; вчиться використовувати нові форми і методи роботи, допомагає проводити шкільні заходи («Ярмарок педагогічних ідей», шкільні олімпіади, «Педагогічний вернісаж» тощо).

  З метою участі в методичній роботі вчитель-стажист входить до складу шкільного МО і розв’язує такі завдання:

- за допомогою керівника МО обирає і розробляє одну методичну тему та на її основі пише реферат, який обговорюється на одному із засідань МО;

- вивчає наочні посібники з метою їх раціонального використання;

- відвідує уроки досвідчених учителів (досвід одного з них вивчає детальніше);

- здійснює аналіз знань учнів, використовуючи різноманітні форми контролю;

- вивчає педагогічну і методичну літературу, беручи участь в її обговоренні.

  Виконуючи функції класного керівника, молодий спеціаліст вивчає індивідуальні особливості учнів, складає психолого-педагогічну характеристику класу; об’єднує дитячий колектив, спираючись на активність, ініціативність та творчість учнів; проводить батьківські збори, виховні заходи.

  Це забезпечує формування творчої особистості вчителя, який прагне досягти вершин професіоналізму, переконуючись у тому, що майстерність – це:

- гармонія;

- свідома поведінка;

- уміння спрямовувати активність особистості на її розвиток;

- передбачений і точний розрахунок;

- найкраще досягнення результату.

  У плані роботи методичного об’єднання мають бути відображені результативність і підсумки методичної роботи за попередній навчальний рік, зокрема стан виконання навчальних програм, рівень та якість навчальних досягнень учнів тощо. Аналіз роботи МО починається з науково-методичної проблеми, яку обрало МО, виходячи з потреб (результатів анкетування) вчителів-членів МО; з науково-методичної проблеми школи на навчальний рік; завдань навчального року, ступеня їх реалізації. Аналізуються позитивні сторони планування, основні недоліки при плануванні та їхній вплив на хід навчального процесу.

  Проблема, над якою працює МО протягом року, повинна містити в собі й розкриття науково-методичної проблеми школи, але не повторювати її дослівно. У І розділі плану аналізується також якісний склад вчителів початкових класів порівняно з попереднім навчальним роком, рух учителів, сталість колективу; результати проходження курсової перепідготовки, атестації протягом навчального року; робота членів МО щодо зростання власного професіоналізму (вивчення перспективного досвіду, участь у роботі МО, педрадах, інших формах методичної роботи в школі, методичному кабінеті при управлінні освіти, РІПО тощо); стан якості викладання, знань, умінь і навичок учнів; робота з талановитими дітьми і заходи щодо її вдосконалення (олімпіади, конкурси, творчі роботи); позакласна робота. У заключній частині формулюються завдання МО на новий навчальний рік, в основу яких покладені вимоги законів про освіту, нормативні документи і результати аналізу підсумків навчального року.

  Форма планування роботи МО довільна. Вона повинна враховувати конкретні умови кожної школи: досвід роботи вчителів, їхні здібності, інтереси, підсумки успішності учнів з того чи іншого предмета.

  Як основна організаційна форма колективної (групової) методичної роботи в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів МО ознайомлює педагогів зі станом і перспективами розвитку сучасної дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, досягненнями вітчизняної та зарубіжної педагогічної і психологічної науки, перспективним педагогічним досвідом, оновлює й поглиблює знання педагогічних працівників зі спеціальності та суміжних дисциплін, постійно підвищує їх загальнокультурний рівень, творчий потенціал.

  З метою удосконалення процесу навчання варто запроваджувати такі види діяльності МО:

- засідання, присвячені обговоренню змісту програм;

- дискусії за новими методичними посібниками та новинками педагогічної літератури;

- бесіди за «круглим столом» про актуальні проблеми сучасності;

- вивчення нормативних документів та рекомендацій, що пояснюють зміст та засоби навчання;

- практичні індивідуальні та групові заняття з обговорення основних вимог до уроку в умовах реформування школи, освіти в цілому;

- проведення відкритих уроків, на яких демонструються засоби реалізації нового змісту освіти;

- індивідуальну та групову роботу з виготовлення дидактичного матеріалу, який дозволяє оптимізувати навчальний процес, надати учням необхідну допомогу в засвоєнні матеріалу на рівні складності, зрозумілому всьому класу;

- індивідуальну та групову роботу з підготовки завдань для учнів, які виявляють надзвичайну зацікавленість предметом;

- обговорення рекомендацій про зміст самостійних занять учнів з предметів під час канікул;

- розроблення тематики творчих робіт учнів, що пов’язана із загальною темою, над якою працює колектив школи;

- вивчення матеріалів, що протягом року кожен учитель передає в методичний кабінет;

- доручення, які члени МО повинні виконувати в плані участі в загально методичній шкільній роботі;

- різноманітні види діяльності, спрямовані на вивчення якості знань, умінь, навичок учнів, аналіз причин відставання окремих учнів у навчанні тощо.

  До змісту роботи методичного об’єднання входить також діяльність з підготовки предметних тижнів, олімпіад і конкурсів, що організуються органами учнівського самоврядування.

  Ефективність шкільного МО зростає, якщо використовуються нетрадиційні форми роботи: творчі дискусії, методичні діалоги, проблемні столи, ділові ігри, дебати, моделювання і захист моделі, аналіз педагогічних ситуацій, творчі звіти та ін.

  Пропонуємо для прикладу план роботи МО вчителів початкових класів школи.
 
 
План роботи МО початкових класів.
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Годинник
Пошук
Новини партнерів
НАШІ ДРУЗІ
Слухай Українське!
Відправка SMS
UKR-sms.org.ua - СМС Українською, sms, прикольні смс, смс коханим та ін.
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

//varvarivka-nvo.at.ua