Субота, 24.08.2019, 14:08
Вітаю Вас Гость | RSS
                                                                               
Форма входу
Опитування
Чим зацікавив Вас сайт?
Всего ответов: 225
Погода
Погода в Україні
Здраствуй, школо!
Слова та музика Наталії Май.

Методична робота

Методичне об’єднання вчителів
 як одна із важливих складових безперервної педагогічної освіти
 
 
  У статті 56 Закону України «Про освіту» йдеться про те, що одним із обов’язків педагогічних працівників є постійне підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури. Реалізації цього положення значною мірою сприяє організація методичної роботи – важливої складової післядипломної педагогічної освіти, спрямованої на підвищення кваліфікації та професійної майстерності шкільного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Методичні об’єднаня вчителів є однією з найпоширеніших колективних (групових) форм цієї роботи. Грунтуючись на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки, робота МО має на меті поліпшення науково-теоретичної, методичної підготовки педагогічних кадрів.
  На засіданнях МО розглядаються нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін; вивчається інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, здійснюється огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань тощо. Засідання МО проводяться щомісяця або щокварталу.
  У період між засіданнями можуть обговорюватися творчі звіти вчителів, що атестуються, вивчатися й впроваджуватися в практику досягнення психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду, проводяться методичні тижні, індивідуальні та групові консультації для молодих учителів. Педагоги вивчають якість знань, умінь і навичок учнів, рівень їх вихованості, проводять учнівські олімпіади, тижні педагогічної майстерності, бесіди за «круглим столом», методичні оперативки, конкурс на кращого вчителя школи, методичний КВ тощо.
  Аналізуючи роботу членів МО в плані підвищення власного професіоналізму, а також стан якості викладання, знань, вмінь і навичок учнів, встановлюється зв’язок: самоосвіта – якість викладання – якість знань учнів; від творчого вчителя – до творчого учня.
  Творчі звіти вчителів проводяться переважно під час атестації. Вчитель звітує про наслідки навчально-виховної роботи, ділиться своїми знахідками, методиками, знайомить колег з технологією власного досвіду, роздавальним, дидактичним матеріалом, сценаріями найвдаліших заходів.
  Тижні педагогічної майстерності – це своєрідний звіт роботи досвідчених педагогів, учителів-методистів, старших учителів. Упродовж тижня вони проводять відкриті уроки, позакласні виховні заходи, організовують виставки наочних посібників, дидактичного матеріалу, учнівських зошитів, творчих робіт учнів. Завершує тиждень педагогічної майстерності підсумкова конференція.
  Завдання методичних оперативок – підвищити науковий рівень педагогічної роботи, запобігти можливим помилкам, виправити недоліки. Їх зміст – ознайомлення вчителів з новими досягненнями в педагогіці, психології, методиками викладання, з перспективним педагогічним досвідом, з новими наказами, методичними листами Міністерства науки і освіти України, з наслідками перевірки стану викладання окремих навчальних предметів, єдиного мовного режиму в школі, ведення класних журналів, учнівських зошитів тощо.
  Методичний фестиваль – це колективна форма пропаганди перспективного педагогічного досвіду, разовий багатоплановий захід, сценарій якого залежить від мети проведення, рівня підготовленості педагогічних працівників.
  Педагогічний КВК проводиться за традиційним сценарієм педагогічної тематики, сприяє активізації масових та індивідуальних форм методичної роботи.
  МО створюється за наявності не менш ніж трьох спеціалістів одного фаху або одного професійного спрямування. Члени методичного об’єднання відкритим голосуванням обирають із числа досвідчених учителів (учителів-методистів, старших учителів) на два роки керівника (голову).
  Для педагогів, що працюють у середніх і старших класах, утворюються методоб’єднання викладачів певних предметних дисциплін і класних керівників, а для вчителів початкових класів створюється єдине методичне об’єднання. За умови, що у школі початкових класів більше 20, можуть утворюватися окремі шкільні МО вчителів перших, других, третіх, четвертих класів.
  Якщо до складу МО входять вчителі-початківці, то в плані роботи МО доцільно виділити окремо питання роботи саме з цією категорією вчителів, оскільки вони протягом перших років роботи проходять стажування. Керівник навчального закладу з числа кращих учителів призначає наставника, який надає стажисту необхідну допомогу під час планування навчально-виховної та позакласної роботи. Так, він допомагає розробляти поурочні плани, упроваджувати досягнення перспективного педагогічного досвіду, нових форм, методів і засобів навчання й вихованя учнів тощо. Учитель-стажист відвідує уроки досвідчених учителів, бере участь у їх обговоренні, ознайомлюється з педагогічною та методичною літературою, вивчає ТЗН і наочні посібники, що є в школі, з метою подальшого використання їх у навчальній роботі тощо.
  Шкільні МО ставлять за мету:
· надати реальну допомогу вчителеві у розв’язанні актуальних проблем навчально-виховного характеру;
· стимулювати творчі пошуки вчителів педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність як передумову підвищення професійної активності педагогів;
· сприяти активізації людського фактора – особистості, її творчої діяльності, охоплюючи всіх учителів різними формами методичної роботи в результаті вивчення організаційно-методичних документів, що сприятимуть актуалізації та осмисленню позиції вчителя в гуманістичній парадигмі особистісно-розвивального підходу до освітнього процесу;
· використовувати творчі можливості вчителів з метою розвитку особистості учнів;
· підвищити мотиваційні тенденції особистості вчителя та їх вплив на розвиток педагогічного процесу в школі;
· вивчати психологічні механізми розвитку особистості, підвищувати психодіагностичну майстерність шкільного педагога.
  Правильно організована робота МО сприяє забезпеченню неперервної педагогічної освіти, здійснює прогноз обсягів і напрямів професійної підготовки вчителів, формує потребу і здатність особистості до самонавчання, що є надзвичайно актуальним на сучасному етапі розбудови українського суспільства і закріплено у «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті».
 

Методичне об’єднання учителів початкових класів

Методичне об'єднання учителів освітніх галузей: мови та літератури, суспільствознавства, естетичної культури

Методичне об'єднання учителів освітніх галузей: математики, природознавства, технології, здоров'я

Календар
«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Годинник
Пошук
Новини партнерів
НАШІ ДРУЗІ
Слухай Українське!
Відправка SMS
UKR-sms.org.ua - СМС Українською, sms, прикольні смс, смс коханим та ін.
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

//varvarivka-nvo.at.ua