Середа, 05.08.2020, 14:51
Вітаю Вас Гость | RSS
                                                                               
Форма входу
Опитування
Чим зацікавив Вас сайт?
Всего ответов: 226
Погода
Погода в Україні
Здраствуй, школо!
Слова та музика Наталії Май.

Ваша дитина стала школярем

 

 Мета: розповісти батькам про особливості розвитку дітей даного віку, психо- логічну перебудову, пов`язану зі вступом до школи; пояснити що нав- чання – це серйозна праця, яка вимагає організованості, дисципліни, вольових зусиль із боку дитини.
 
Зі скриньки народної мудрості
 
   У вихованні все головне: і урок, і розвиток різнобічних інтересів дітей поза уроком, і стосунки вихованців у колективі.
 В. Сухомлинський
 
    Школа – це майстерня, де формується думка молодого покоління. Слід міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.
А. Барбюс
 
   Освіта може й повинна починатися з першого проблиску думки в дитини.
Д. Писарев
 
   Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання.
В. Сухомлинський
 
Кілька порад батькам першокласників
 
   Початок навчання дітей у школі завжди порушує чимало питань. Яким воно буде для малюків? Як вони адаптуються в новому житті? З яким настроєм почнуть навчання? Це питання, які непокоять усіх: і вас, і, звісно, нас.
   Сьогодні нам хотілося б поговорити не стільки про дітей, скільки про нас, дорослих, про наше ставлення до їхніх успіхів і невдач, подумати разом, чи розуміємо ми, що наша підтримка допоможе дитині вирішити шкільні проблеми.
   На жаль, дуже часто батьки занадто болісно реагують на невдачі своїх дітей у навчанні, надмірно хвилюються. Іноді їх охоплює відчай через погану оцінку, що її отримала дитина, вони не думають про те, що це тимчасове явище, що оцінка може бути суб`єктивною (учитель теж помиляється), що дитина втомилася або погано зрозуміла завдання через швидкий темп роботи.
   Отже, виникає проблема: у класі труднощі, удома – непорозуміння. У який же спосіб можна налагодити взаєморозуміння учнів а батьків?
   Ось кілька порад.
   Спробуйте!
1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалося на щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
2. Не підганяйте малюка, розраховувати час – це ваш обов`язок, якщо ви не вирішили цієї проблеми – дитина не винна.
3. Обов`язково привчіть дитину зранку снідати. Це вожливий момент у запобіганні хворобам шлунка.
4. Давайте дитині в школу бутерброд, фрукти. У школі вона працює, витрачає багато сил та енергії.
5. Привчіть дитину збирати портфель з вечора. Перевірте чи незабула вона чого-небудь важливого. Запитайте в неї, чи не переказував учитель прохань або розпоряджень батькам. За якийсь час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов`язків і стане більш зібраною.
6. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень на кшталт: «Дивись, поводся гарно!», «Щоб поганих оцінок не було!» тощо. У дитини попереду – важка праця.
7. Забутьте фразу «Що ти сьогодні отримав?!», а краще запитайте: «Про що нове ти сьогодні дізнався?». Зустрічайте дитину спокійно, не питайте в неї про все відразу, дайте їй можливість розслабитись (пригадайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.
8. Після закінчення занять дозвольте дитині відпочити. Обід – зручний момент для цього. Шкрляр може розповісти про свій робочий день і в такий спосіб звільниться від психологічного напруження.
9. Якщо дитина замкнулась у собі, чимось стурбована, не вимагайте пояснень, хай заспокоїться, а тоді все сама вам розповість.
10. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
11. Після школи не змушуйте дитину відразу сідати за виконання домашніх завдань, нехай вона відпочине (1,5 години). Найоптимальніший час для виконання домашніх завдань – із 15 до 17 години.
12. Пам`ятайте, що телевізор – це найперший ворог успішного навчання. Його можна увімкнути лише тоді, кол всі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізора під час денного вдпочинку, то їй буде важко зосередитись. Бажано, щоб вона дивилася тільки дитячі передачі.
13. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос. У 1-й і 2-й чверті це краще робити щовечора, а у 2-у півріччі контроль можна зменшити до 2-3 разів натиждень.
14. Перевіряти дитину – не означає «робити щось замість неї». Ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов`язково перевірте, щоб те, що потрібно було вивчити напам`ять, було вивчено добре: точність виконання завдань – важлива умова успішного навчання. Потрібно також переконатись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього слід запропонувати їй виконати кілька вправ.
15. Не перевантажуйте дитину позашкільною діяльністю із самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спершу переконайтесь в тому, що в дитини вистачить сил та часу. Початок навчального року – це період стресу, тож перевантаження можуть тільки зашкодити.
16. Упродовж дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими мають бути справи дитини, її біль, її радощі.
17. У сім`ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі розбіжності щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
18. Стежте за станом здоров`я дитини. Головний біль, погане самопочуття, млявість найчастіше є об`активним показником втоми, перевантаження.
19. Із перших днів навчання привчайте дитину дотримуватися режиму дня, вона має лягати спати в один і той самий час. Сон для школярів має першочергове значення. У 1-й чверті дитина мусить спати не менше 10-11 годин, надалі сон можна скоротити до 9-10 годин.
20. Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не думайте, що першокласник уже достатньо дорослий для того, щоб йому розповідати казки. Скористайтеся способом, перевіреним століттями: тихо поговоріть із дитиною перед сном, попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини – одна з небагатьох можливостей для справжнього спілкування.
21. Запам`ятайте, що навіть діти 7-8 років люблять слухати казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь цього робити. Усе це їх заспокоює, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути й добре відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день, і дитина повинна бути готовою до нього. А допомогти їй у цьому мають батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти слід терпляче, відшукуючи ці риси в дитині й постійно її заохочуючи.
22. Батькам потрібне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко минає, його місце заступає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, час від часу хваліть дитину, навіть тоді, коли в неї щось не виходить, давайте їй невеличкий перепочинок, після якого вона знову зможе повернутися до виконання завдань.
23. Успішність дитини в жодному разі не повинна впливати на ваші стосунки з нею. Гарні довірливі стосунки й усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на успіх із початку нового навчального дня.
24. Дитина має відчувати, що ви любите її завжди, що ви завжди їй допоможете та підтримаєте.
Хід зборів
Бесіда вчителя
 
   Шановні батьки!
   Вступ до школи – це переломний момент у житті кожного малюка. Початок шкільного навчання докорінно змінює весь його спосіб життя. Властиві дошкільникам безперечність, безтурботність, занурення в гру змінилися життям, сповненим безліччю вимог, обов`язків та обмежень: тепер дитина має щодня ходити в школу, систематично й напружено працювати, дотримуватись режиму дня, підкорятися всіляким нормам та правилам шкільного життя, виконувати вимоги вчителя, робити на уроці те, що визначено шкільною програмою, старанно виконувати домашні завдання, добиватися гарних результатів у навчанні тощо.
   У цей період життя, у 6–7 років, змінюється весь психологічний портрет дитини, її пізнавальні та розумові можливості, сфера емоцій і переживань, коло спілкування.
   Свій новий статус дитина не завжди добре усвідомлює, але обов`язково відчуває й переживає його: вона гордиться тим, що стала дорослою, їй подобається ця нова роль. Переживання дитиною свого нового соціального статусу пов`язане з появою «внутрішньої позиції школяра» (Л. І. Божович).
   Наявність «внутрішньої позиції школяра» має для першокласника велике значення. Саме вона допомагає маленькому учневі долати мінливість шкільного життя, виконувати нові обов`язки. Це дуже важливо на перших етапах шкільного навчання, коли навчальний матеріал, який потрібно засвоїти дитині, буває одноманітним і не дуже цікавим.
   Серед сьогоднішніх першокласників багато таких, які ще до приходу в школу мають досвід навчальних занять. Посилена підготовка до школи, відвідування підготовчих занять, дошкільних ліцеїв, гімназій тощо незрідка призводить до того, що вступ до школи втрачає для дитини елемент новизни, заважає пережити значущість цієї події.
   У підтримці в першокласника «внутрішньої позиції школяра» роль батьків важко переоцінити. Їхнє серйозне ставлення до шкільного життя дитини, увага до її успіхів та невдач, терпіння, заохочення старань і зусиль, емоційна підтримка допомагають першокласникові відчути значущість своєї діяльності, сприяють підвищенню самооцінки дитини, її впевненості в собі.
 
Нові правила
 
   Численні «можна», «не можна», «треба», «належить», «правильно», «неправильно», лавиною обрушуються на першокласника. Ці правила пов`язані як з організацією самого шкільного життя, так і з початком нової для дитини навчальної діяльності.
   Норми й правила часом не збігаються з безпосередніми бажаннями та спонуками дитини. До цих норм потрібно адаптуватися. Більшість школярів-першокласників досить успішно справляються із цим завданням. Можна погодитися з думкою багатьох психологів про те, що здоровий, допитливий малюк, який вірить у себе й уміє будувати стосунки з іншими людьми, адаптується до шкільного життя без серйозних проблем.
   Однак початок шкільного навчання для кожної дитини є неабияким стресом. Усі діти поряд з відчуттям радості, що переповнює їх, захвату або здивування з приводу того, що відбувається в школі, переживають тривогу, розгубленість, напругу. У першокласників у перші дні (тижні) відвідин школи знижується опірність організму, можуть порушуватися сон, апетит, підвищуватися температура, загострюватися хронічні захворювання. Іноді діти без причини вередують, гарячкують, плачуть.
   Періоду адаптації до школи, пов`язаного з пристосуванням до її основних вимог, не оминає жоден першокласник, однак тривалість його неоднакова: в одних – місяць, в інших – одна чверть, ще в інших – весь перший навчальний рік. Така відмінність обумовлена індивідуальними особливостями самого малюка, тими передумовами опанування навчальної діяльності, що є у нього.
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Годинник
Пошук
Новини партнерів
НАШІ ДРУЗІ
Слухай Українське!
Відправка SMS
UKR-sms.org.ua - СМС Українською, sms, прикольні смс, смс коханим та ін.
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

//varvarivka-nvo.at.ua